TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR

Ocak ayında Eskişehir Ticaret Odası üyeleriyle yapılan 800 işyeri ziyareti ve telefon görüşmesi neticesinde tüccarın en çok sorun yaşadığı ve çözüm beklediği konular artan maliyetler, ikiye katlanan doğalgaz ve elektrik faturaları oldu. Eskişehir Ticaret Odası üye ilişkileri birimi, Ocak ayında iş yeri ziyareti ve telefon görüşmesi ile 800 üyeyle irtibata geçti. Görüşmelerde üyelere en çok sorun yaşadıkları konular soruldu. Bu görüşmelerde ETO üyeleri maliyetlerinin çok arttığını, iş yerlerinde kullandıkları elektrik ve doğalgazın faturalarının neredeyse iki katına ulaştığını ifade etti. ETO üyelerinin sorun olarak dile getirdiği bir diğer konu da masrafların çok artmasına karşın kazançlarının düşmesi oldu. Özellikle hizmet sektöründeki üyeler cirolarının çok düştüğünü ancak masraflarının arttığını belirttiler. ETO üyelerinin diğer şikayet ettiği konulardan biri de ticari kredilerinin faiz oranının yüksekliği oldu. Firma sahipleri yüksek faiz nedeniyle işyerlerinin finansmanında kredi kullanamadıklarından sıkça bahsettiler. 30 mahalle 5 sanayi sitesinde 3525 üye ile görüşme Eskişehir’deki tüccarın ocak ayında en çok talep ettiği konular ve çözülmesini beklediği sorunlar hakkında değerlendirmede bulunan ETO Başkanı Metin Güler, geçtiğimiz yıl pandemi sebebiyle kapanma tedbirleri olmasına rağmen üye ilişkileri biriminin 3525 üyeyle doğrudan iletişime geçtiğini dile getirdi. 30’u mahalle 5’i sanayi sitesi olmak üzere, yüz yüze yapılan ziyaretler ve telefonla gerçekleştirilen görüşmelerle üyelerin taleplerini ve sorunlarını tespit ettiklerini belirten Güler, bu yılın ilk ayında ise 800 üyeyle irtibata geçtiklerini söyledi. Üyelerin en çok talep ettikleri konuları ve çözülmesi beklenen sorunları rapor halinde TOBB ve ilgili kurumlara aktardıklarını da kaydeden Güler, tüccarın yanında olmaya, üyelerin dertlerine çare aramaya devam edeceklerini sözlerine ekledi. Meslek komitesi toplantılarıyla da sektörel sorunlar tespit ediliyor Ocak ayında üyelerden gelen bildirimler neticesinde en çok artan enerji maliyetlerinden şikayet edildiğini belirten Güler, zamlar nedeniyle hizmet sektöründeki üyelerin de cirolarının çok düşmesinden dolayı sıkıntı yaşadığını bildirdiğini kaydetti. Üyelerin taleplerini yalnızca ziyaret ve telefon görüşmesiyle değil meslek komiteleri toplantılarıyla da tespit etmeye çalıştıklarını kaydeden Güler, ticaretin önündeki engellerin aşılması için ETO olarak her türlü sorumluluğu aldıklarını sözlerine ekledi.
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
TÜCCARIN OCAK GÜNDEMİ: İKİYE KATLANAN FATURALAR
Arama
Kurumsal
Tarihçe
Politika ve Değerler
Kalite Politikamız
Üye İlişkileri Politikamız
Temel Değerlerimiz
Politikalarımız
Misyon ve Vizyon
Stratejik Plan
Şikayet Yönetim İş Akışı
Organizasyon Şeması
Yönetim
İdari
Faaliyet Raporları
Kurumsal Kimlik
KVKK Aydınlatma Metinleri
Oda Kayıt
ETO Akademi Başvurusu
Hijyen Eğitimi Başvurusu
K Belgesi Başvurusu
Güvenlik Kamera Sistemi
Çerez Politikası
Katılımcı Başvurusu
İhale Başvurusu
Başkanımız
Özgeçmiş
Fotoğraflar
İletişim
Hizmetler
Ticaret Sicil Hizmetleri
Ünvan Sorgulama
İstenen Evrak
Uluslararası İlişkiler
İhracat Destek
Harita
Ticari Heyet Fotoğrafları
Küresel İş Birliği
İş Birliği Raporları
Ülke Raporları
AB Bilgi Merkezi
Vize Ofisi
Uluslararası Karne ve Belgeler
Dolaşım Belgesi
ATA Karnesi
TIR Karnesi
Belge Hizmetleri
Servis Belgesi
İş Makineleri
Sayısal Takograf
K Yetki Belgesi
Sözleşme Örnekleri
İş Geliştirme Danışmanlığı
Vergi Danışmanlığı
Hukuk Müşavirliği
Cenaze Aracı Hizmetleri
ETO Akademi
İmalat Yeterlilik Belgesi
Yerli Malı Belgesi
Ekspertiz Raporu
Kapasite Raporu
TOBB-Sigorta Levha
Arabuluculuk Merkezi
Eskişehir Analizler ve Ekonomik Göstergeler
Sıkça Sorulan Sorular
ETO Sanat
Projeler
Eskişehir İnovasyon, Yazılım ve Ar-Ge Kümelenmesi (ESİYAK)
Eskişehir E-Ticaret Merkezi
Eskişehir AB Bilgi Merkezi
Fashion Eskişehir
Eskişehir Fuar Kongre Merkezi (EFKM)
ETO METSEM
Gıda Sektöründe İzlenebilirlik
EFQM Mükemmellik Modeli
ETO İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi
Konuk Pedal
Oyun ve Animasyon Geliştirme Merkezi
Medya
ETO TV
ETO Tanıtım Filmi
Video Galeri
ETO Akademi
Basında Biz
Yayınlarımız
ETO Dergi
Duyurular
Yurt İçi Fuar Duyuruları
ETO İhale Duyuruları
Haberler
İstenen Evrak